Jeg er forsker ved SITRAP (Senter for integrert og tverrfaglig undervisning i planlegging), hvor jeg undersøker hvordan læring foregår i profesjonell praksis innenfor romlig planlegging. Forskningen min fokuserer på hvordan praktikere utvikler kunnskap i arbeidslivet, hvordan deres kompetanse utvides gjennom høyere utdanning og yrkeserfaring, samt hvilken rolle arbeidslivsintegrert læring spiller i utformingen av både studieprogrammer og studentenes profesjonelle identitet. Målet med mine nåværende forskningsaktiviteter er å bidra til utviklingen av didaktiske anbefalinger og å styrke koblingen mellom utdanning og praksis.
I tillegg har jeg arbeidet med temaer som planlegging og utforming av offentlige byrom, gravplassplanlegging og -forvaltning, urbant landbruk og sirkulær økonomi. Jeg har solid kompetanse i kvalitative metoder, arbeider tverrfaglig, og har en sterk interesse for samspillet mellom forskning og politikkutvikling. Jeg er også managing editor for plaNext – Next Generation Planning og medlem av redaksjonsrådet for tidsskriftet Urban Planning. Jeg har en doktorgrad fra Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) og en mastergrad i bystudier fra Malmö universitet.
Jeg har pedagogisk kompetanse, inkludert et kurs i universitets- og høyskolepedagogikk ved Lovisenberg diakonale høgskole (2025), samt praktisk undervisningserfaring – fra kursansvar og forelesning til veiledning av masterstudenter. Jeg er medlem av den tematiske gruppen for planleggingsutdanning i Association of European Schools of Planning (AESOP).