Entreprenørskap og forretningsutvikling 2024

Av Studieveileder Handelshøyskolen

Entreprenørskap og forretningsutvikling i masterprogrammet Økonomi og administrasjon/ Siviløkonom.
Denne informasjonen gjelder for kullet som starter høsten 2024.

Hva lærer du?

Spesialiseringen Entreprenørskap og forretningsutvikling består av emner om innovasjon, bedriftsetablering og forretningsutvikling. Store deler av studiet er prosjektbasert, hvor du jobber i tverrfaglige team i nært samarbeid med eksterne aktører i næringslivet. Integrert i programmet er et 3 måneders studie- og internship-opphold (Internship abroad) ved Rice University, Texas, USA eller Stellenbosch University, Wester Cape Province, Sør-Afrika.

Nyskapning er en forutsetning for bedrifters suksess. Derfor er innovasjon og kommersialisering krevende prosesser der kompetanse til å vurdere, analysere, iverksette og til slutt kommersialisere produkter eller tjenester er avgjørende.
Spesialiseringen entreprenørskap og innovasjon utdanner kandidater som kan bidra til innovasjonsprosjekter og kommersialisering av egne eller andres produkt- og tjenesteideer.

Bedrifter etterspør kompetanse og talenter som kan utvikle og drive innovasjonsprosesser. Ved å velge dette studiet får du siviløkonomtittel, samtidig får du verktøyene til å starte egen virksomhet eller jobbe med innovasjon og forretningsutvikling i både oppstartsbedrifter og etablerte bedrifter.

Internship abroad i Houston, Texas – en sjanse jeg ikke kunne la gå fra meg!

USA er verdens største økonomiske marked og entreprenørskap, da kunne jeg ikke se for meg et bedre sted å oppleve hvordan entreprenørskap fungerer enn i USA. Jeg mener personlig at alle som har mulighet bør drar på utveksling i løpet av studiet, dette fordi det gir deg et nytt perspektiv og venner for livet!

Semesterstruktur

År 1
Augustblokk
INN301 Nyskaping - 5 stp