University of Agriculture in Krakow

Krakow, Polen.
Krakow, Polen.Foto: Pixabay

NMBU har avtale med landbruksuniversitetet i den nydelige byen Krakow, som omtales av mange som en av Europas vakreste. Byen er skrevet inn på UNESCOs liste over verdens kulturarv og har tradisjonelt vært et av Polens ledende sentre for vitenskap, kultur og kunst. Byen regnes i dag som Polens kulturhovedstad. Universitetet har ca. 8000 studenter og har en sentral beliggenhet midt i sentrum.

Erasmusstipend

Om avtalen

Avtalen gjelder for bioteknologi/biologi (masternivå)

Hvem kan søke

For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

Antall plasser

To plasser per år eller fire plasser i et semester.

Undervisningsspråk

Polsk, men universitetet er behjelpelige med å skreddersy undervisning for engelsktalende studenter.

Semesterets varighet ved avtaleuniversitetet

Høstsemesteret: Oktober-februar.
Vårsemesteret: Februar - juni.

Skoleavgift

Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

Muligheter for bolig

Universitetet kan være behjelpelige med å sette studenter i kontakt med byråer som hjelper til med å finne studenthybler.

University of Krakow

University of Krakow Photo: University of Krakow