Generell informasjon for MINA-studenter

Av Cathrine Glosli

Her finner du studiestrukturen for ditt studieprogram, linjeforeninger, spesialpensum, m.m.

Linjeforeninger

De fleste av MINAs studieprogrammer har en tilhørende linjeforening som sørger for (fag)sosialt samvær.

Råd for en god studieopplevelse ved MINA

Vi gleder oss til å bli kjent med deg! Her kan du lese noen gode råd fra oss på MINA.

Data- og lesesalsplasser

Her finner du praktisk info om datasaler og lesesalsplasser i Sørhellinga og Jordfagbygningen. I tillegg er det flere datasaler og lesesaler tilgjengelig for alle studentene ved NMBU i for eksempel Tårnbygningen og Bioteknologibygget.

Semesteroppgaver

I løpet av et semester produseres det mange spennende semesteroppgaver ved MINA. Her finner du mange av dem.

Spesialpensum

Spesialpensum er en mulighet til å fordype seg i et selvvalgt tema av valgfri størrelse. Har du noe du ønsker å lære mer om, så kan dette være veien å gå.

Studiestrukturer

Her finner du den faglige oppbygningen av ditt studieprogram, samt link til emnebeskrivelser. Du finner den studiestrukturen som gjelder for deg ved å velge opptaksår (øverst til høyre). For å få vitnemål etter endt studie må alle fagkrav i studiestrukturen være tilfredsstilt.

Bachelorprogrammer:
Fornybar energi
Miljøvitenskap
Skogfag
Økologi og naturforvaltning

Masterprogrammer:
- Fornybar energi
- Miljøvitenskap
- Naturbasert reiseliv
- Naturforvaltning
- Skogfag
- Økologi (Ecology)

1-årige:
- Grunnstudium

Studieveiledere

Har du spørsmål relatert til studiene? MINA har tre studieveiledere som gjerne svarer på dine spørsmål.

Yrkeseksempler

Lurer du på hvor MINAs kandidater jobber etter at de er ferdige? Se et knippe av våre yrkeseksempler her.

Canvas - innlogging

NMBUs læringsplattform.

Skjema og maler

Skal du på utveksling, søke om permisjon eller skrive et spesialpensum? Uansett, alle skjema og maler finner du her.

Emnesøk

Her kan du søke i hele NMBUs emnehåndbok.

Emnetilbud ved MINA

En kortfattet oversikt over alle MINAs emner finner du her.

Akademisk kalender

Studieåret legges god tid i forveien. Alle viktige datoer angående undervisning og eksamen finner du her.

Time og eksamensplan

Når og hvor går emnet?

Utveksling

NMBU oppfordrer alle studenter til å dra på utveksling. Vi har avtaleuniversiteter over hele verden.

Vitnemålsportalen

Hent ut dine resultater fra høyere utdanning og del dem med studiesteder, potensielle arbeidsgivere og andre relevante parter. Tjenesten er driftet av Kunnskapsdepartementet og er gratis å benytte.

Ordliste over termer i skogskjøtsel

Skogfaglige termer på norsk, engelsk, tysk og fransk.