Lyst til å bli øvingslærer i vår?

Av Kateryna Krutskykh

Handelshøyskolen har ledige stillinger som øvingslærer i vår. Søknadsfristen er 1. desember.

BUS100 Grunnleggende bedriftsøkonomi
Trenger 1-2 øvingslærere som er interessert i å undervise og jobbe som seminar(øvings)leder. Arbeidet vil være å lede seminar ca. 1 gang i uken i deler av vårparallellen. Du bør ha fått A i BUS100 (eller tilsvarende kurs ved annet universitet/høyskole).
Søknad sendes til annette.alstadsater@nmbu.no. I søknaden din må du enten legge ved en karakterutskrift, eller gi oss tillatelse til å sjekke dine karakterer i FS.

BUS110 Eksternregnskap
Trenger 2-3 øvingslærere som er interessert i å jobbe som øvingslærere. Både studenter på master og andre året på bachelor (økonomi og administrasjon) kan søke.
Søknad sendes til Torunn.Drage-Roti@hioa.no. I søknaden din må du enten legge ved en karakterutskrift, eller gi oss tillatelse til å sjekke dine karakterer i FS.

BUS210 Driftsregnskap og budsjettering
Arbeidsoppgavene vil bestå av å veilede og undervise i øvingstimer. Det settes opp to øvinger per uke. Øvingslærere må kunne jobbe selvstendig og det forventes at de tar initiativ og styrer øvingene. I tillegg vil det være retting av obligatoriske innleveringer.

Både studenter på master og siste året på bachelor (økonomi og administrasjon) kan søke.

Søknad sendes til kateryna.krutskykh0@nmbu.no. I søknaden din må du enten legge ved en karakterutskrift, eller gi oss tillatelse til å sjekke dine karakterer i FS.

BUS230 – Operasjonsanalyse
Trenger en øvingslærer i forbindelse med bruk av Excel Solver og SOLVER-table, gjennomgang av oppgaver med mer, 4-6 timer pr uke fordelt på 2-3 grupper på datasal. Retting av øvingsoppgaver (ca. 12 oppgavesett).

Krav til kvalifikasjoner:
• Bestått eksamen i BUS230 eller tilsvarende kurs med god karakter (helst A eller B).
• Kunnskaper i bruk av Excel.
• Gjerne tidl. erfaring som hjelpelærer, men ikke nødvendig.

Send mail til marie.steen@nmbu.no for mer info om stillingen. Søknad sendes til marie.steen@nmbu.no. I søknaden din må du enten legge ved en karakterutskrift, eller gi oss tillatelse til å sjekke dine karakterer i FS.

Som øvingslærer får du drillet ferdighetene dine i aktuelt emne – og du får erfaring i å undervise og veilede andre studenter. Foto: Fotogjengen