Master i økonomi og administrasjon - oppbygging og gjennomføring 2024

Av Studieveileder Handelshøyskolen

Denne informasjonen gjelder for kullet som starter høsten 2024.
Siden er under oppdatering

Se studieplan for tidligere kull her.

Mastergraden består av 120 studiepoeng hvorav:

I) Obligatoriske emner uavhengig av valgt spesialisering (20 stp)

II) Spesialisering (40-45 studiepoeng)
Velg en av følgende spesialiseringer:

III) Valgfrie emner (25-30 studiepoeng)*

Valgfrie emner kan velges blant emner som tilbys ved Handelshøyskolen NMBU, emner som tilbys på andre fakultet ved NMBU og på tvers av spesialiseringsretninger så fremt du oppfyller forkunnskapskravene i emnebeskrivelsen.

Det anbefales å velge emner på 200- og 300-nivå ved NMBU som valgfrie emner. Du kan få godkjent inntil 20 studiepoeng på 200 nivå. Merk at emner som inngår i opptaksgrunnlaget for masterprogrammet økonomi og administrasjon, kan ikke godkjennes som valgfrie emner.

Dersom du ønsker innpassing av emner fra andre universiteter og høgskoler i Norge eller internasjonalt må disse være på masternivå. Ta kontakt med studierådgiver for søknad om innpassing.

IV) Masteroppgave (30 studiepoeng)

Arbeidet med masteroppgaven er en viktig del av den faglige profileringen. Det skal være en forskningsrapport og oppfylle vanlige vitenskapelige krav. Tema for masteroppgaven må være innen spesialiseringen.