Parkering for ansatte ved campusinstitusjoner

NIBIO, Vitenparken, SiÅs, Åkebakke barnehage og Veterinærinstituttet (VI) inngår i parkeringssamarbeidet med NMBU og har ulike rutiner for registrering. Ta kontakt med egen institusjon for deres rutiner.

Det er viktig at alle følger med på skiltingen på stedet.

Alle ansatte må registrere kjøretøy elektronisk for å kunne parkere på ansatt-parkering alle arbeidsdager mellom kl 08.00 og 17.00. Det er parkeringsskiltet på området som viser om parkeringsplassen er for ansatt eller ansatt/student. Parkeringsplasser skiltet for studenter er kun for studenter.

Den elektroniske avtalen må fornyes en gang i året. Det skal komme et push-varsel i forkant som indikerer at en må fornye avtalen.

Det gjelder også moped og motorsykkel.

• Det er APCOA Parking Norway (tidligere EuroPark) som håndhever parkeringsordningen ved NMBU. Klikk på din institusjon for å få mer informasjon om registrering av kjøretøy. Det kan kun parkeres et kjøretøy per ansatt.

Veterinærinstituttet (send e-post med navn og mobilnummer for å få tilgang til parkeringsløsningen)

Nibio (send e-post med navn og mobilnummer for å få tilgang til parkeringsløsningen)

Vitenparken (send e-post med navn og mobilnummer for å få tilgang til parkeringsløsningen)

SiÅs (send e-post med navn og mobilnummer for å få tilgang til parkeringsløsningen)

Åkebakke barnehage (send e-post med navn og mobilnummer for å få tilgang til parkeringsløsningen)

Det må påregnes saksbehandlingstid i 2-3 dager.

• Ansatte kan ha registrert to kjøretøy i apcoa Flow appen.
    • Ansatte ved campus-institusjonene må selv gå inn på appen og sikre riktig bil registrert og med aktiv avtale gjeldene dag. Ansatte som har registrere to biler i avtalen og har tjenestelige behov for servicebil må ta kontakt med EIA, eia@nmbu.no.
    • Parkeringen er gratis.
    • Ved behov for HC-plass for en kort periode kan ansatte sende en mail til eia@nmbu.no som vil kunne gi digital parkeringstillatelse.
    • Servicebiler som er uniformerte som Bring, DHL, NMBU, NIBIO ol. trenger ikke digital parkeringstillatelse.
    • Privat bil som servicebil. Registrering av privatbil som servicebil kan gis der tjenester tilknyttet arbeidet krever det. Bakgrunn for behovet samt godkjennelse av leder skal sendes til Eiendomsavdelingen på mail parkering@nmbu.no
    • Ved arrangementer, møter og undervisning kan det oppstå spesielle behov for ekstra parkering. Ta kontakt med eia@nmbu.no i god tid for å finne fram til gode løsninger.
    • Parkeringsområdene er reservert for ”ansatt” eller ”ansatt og student” alle arbeidsdager mellom kl 08.00 og 17.00. I helger og offentlige fridager kan alle parkeringsplasser brukes fritt. Maksimal parkeringstid i samme parkeringslomme er 24 timer.
    • Det er tillatt å parkere inntil 15 minutter foran alle bygninger i forbindelse med av- og pålessing.
    • MC og moped må parkere på plass avsatt til bil eller MC, eller en kan parkere utenfor oppmerkede plass på parkeringsområdet hvis en ikke står til hinder for andre. MC og mopeder kan ikke parkere ved sykkelparkeringer.
    • Gjesteparkering, klikk her. Vi oppfordrer alle gjester til å benytte gjesteparkeringsplassene da gjester som får godkjennelse på å parkere på ansattområdene opptar da en ansattplass.
    • Parkeringskart finner du nederst på siden.
  • Ny pris fra 1. april baseres på kr 5,- pr kwh. Summen skal dekke kostnader til strøm og infrastruktur.

Det er betaling på ladeplasser, hele døgnet. Det er et start gebyr på kr 2,- som ligger som et påslag i prisen.

Se brukerveiledningen nederst på siden for mer informasjon om koder og priser. Apcoa har eget betalingssystem.

Ladestolpene er ikke koblet til Appen. De lader uavhengig av betalingen.

Det er et merke med takstgruppe på stolpen, som indikerer om de lader med høy eller lav effekt.
    Vi anbefaler å koble til og sjekke om ladestolpen virker før betaling i app. Feil på stolpen meldes til oss, eia@nmbu.no. Oppgi hvilken plass eller område det gjelder.

Bruker lader/betaler på eget ansvar.  Det er betalingsplikt så lenge bilen står koblet til lader uavhengig om den faktisk tar lading.

Ladeplasser er avmerket på parkeringskartet du finner nederst på siden. Enkelte steder er det flere p-plasser for hvert uttak slik at det skal være mulig å dele på lademuligheten uten å måtte flytte bilen.

For å kunne koble lader må det på de fleste ladeplassene benyttes ansatt/student kort. På noen trengs det nøkkel /brikke. Dette fås ved medlemskap i Norsk Elbil forening. www.elbil.no

Har du spørsmål om parkeringsordningen kan du henvende deg i mail til din campusinstitusjon eller se nettsiden til Apcoa. Framgangsmåte ved klage på ilagt kontrollgebyr finner du på www.kontrollavgift.no

Nyttige dokumenter: