Innkjøp på NMBU - informasjon til våre leverandører

Innjøpsseksjonen på NMBU NMBU følger de regler som følger av Lov og Forskrift om offentlige anskaffelser. Under følger relevant informasjon knyttet til anbudsprosesser, ehandel, og betalingsinformasjon.

Anbudsprosesser på NMBU

• Kontrakter med en verdi på over 1,3 millioner NOK eks mva publiseres på Doffin.no som anbudskonkurranser.
    Ta en titt på de siste kunngjøringene på Doffin eksisterende utlysninger og registrer deg for å motta varsler om nye utlysninger automatisk.
  • NMBU benytter Mercell TendSign til gjennomføring av anskaffelser. Veiledning for leverandører i bruk av systemet (Mercell sine nettsider).
  • Har du spørsmål om innholdet i en anskaffelse, kontakt ansvarlig innkjøper via spørsmål og svar i TendSign.
  • Noen anskaffelsesprosesser er todelte; først med en prekvalifisering av leverandører (søknad om deltakelse) og senere tilbudsfrist for kvalifiserte og inviterte leverandører. Se kort veiledning om anskaffelser her.

Betalingsinformasjon

Innkjøpsstrategi og reglement

• NMBU har over lenger tid fulgt de prioriteringer og rammer beskrevet i NMBUs innkjøpsstrategi og reglement. De er gjeldende til nye versjoner vedtas og publiseres.

Lovverk, regler og veiledning

• Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har samlet mye god og relevant informasjon om offentlige anskaffelser på sine nettsider anskaffelser.no. Informasjon spesielt utarbeidet for leverandører som skal gi tilbud i offentlige anskaffelsesprosesser er tilgjengelig der.

E-handel for våre avtaleleverandører

Alternative oppsett

• Hvis det er mulig ønsker NMBU oppkobling til leverandørens nettbutikk (OCI punchout).
  • Hvis varekatalog er eneste/beste alternativ, kan den utformes i EHF-format eller alternativt i en excelmal (se fil lengre ned på siden).
  • For alle leverandører som har en aktiv katalog/nettbutikk, vil det automatisk også være mulig for NMBU å sende fritekstordre (for eksempel basert på tilbud etter konkurranser eller for spesifikke oppdrag).

Formater og kvalitet

Vedlagt er følgende informasjon relevant for prosessen videre:

• Benytt NMBUs generelle avtale for elektronisk samhandling. Vi kan tilpasse noe i hvert enkelt tilfelle.
  • Informasjon om vår forventninger til kvalitet og innhold i katalog og nettbutikk finnes i vedlegg under (se informasjon under).
  • Der leverandøren ikke har egen EHF katalogmal kan malen for prisliste inn i *.xlm format brukes (se informasjon under)

Leveringsadresser

Kontakt oss

Vi ber dere lese denne informasjonen nøye, da den inneholder en del forventninger til innhold og format.

Ved spørsmål, ta kontakt med oss på ehandel@nmbu.no