Technische Universität Dortmund

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Technische Universität Dortmund ligger i tyske delstaten Nordrhein-Westfalen, og er kjent som Westfalens grønne storby. Nesten halvparten av byens areal består av skog, parker, elver og andre grønne områder. Technische Universität Dortmund er et nytenkende og innovativt universitet som ble grunnlagt i 1968. Campusområdet ligger syv minutter med tog utenfor sentrum av Dortmund. Universitetet har et aktivt studentmiljø og en stor andel internasjonale studenter.

• Avtalen gjelder for økonomi og administrasjon (bachelor og master).

Lengde på opphold

1 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk og engelsk. Gratis 4-ukers intensivkurs i tysk før hvert semester (mars/september). Gratis tyskkurs gjennom semesteret.

• Høstsemester: Oktober til februar.

Vårsemester: April til august

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Garantert rom i studenthybel (dorm) - på eller utenfor campus.