Justus-Liebig-Universität Giessen

Antall plasser*

2 plasser i vårsemesteret

Om studiestedet

Justus-Liebig-Universität Giessen er en moderne institusjon med omtrent 28 000 studenter, elleve fakulteter og flere forskningssentre. Universitetet ble opprettet i 1607 og fikk sitt nåværende navn etter den berømte kjemikeren Justus Liebig.

• Avtalen gjelder veterinærmedisin i 8.semester.

Prioritering: Søkere bør ha minst «C» i gjennomsnitt på karakterutskrift fra NMBU veterinærhøgskolen.

Lengde på opphold

Studenter innen veterinærmedisin kan inntil 15 uker av sine kliniske studier* i 8. semester.

*2 uker med patologi, 2 uker med hest, 3 uker med smådyr, 5 uker med produksjonsdyr og 3 studieuker.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Studenter må være gode i tysk. Undervisningen foregår ikke på engelsk.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.