Leibniz Universität Hannover

Antall plasser*

7 plasser

Om studiestedet

Leibniz Universität Hannover ligger i den tyske delstaten Niedersachsen. Mange reiser hit på grunn av universitetene, den internasjonale flyplassen og den store dyrehagen. Ved Leibniz Universität Hannover har du anledning til å studere ved et stort og anerkjent universitet med 21 000 studenter, i en by med rundt 500 000 innbyggere.

• Erasmus+

Avtalen gjelder landskapsarkitektur, by- og regionplanlegging og fysikk.

LA/BYREG: 5 plasser (både bachelor og master)

Fysikk: 2 plasser (kun master, PhD)

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk og engelsk. Det kreves tyskkunnskaper på B2-nivå for studier på bachelor (- og på masternivå innen landskapsarkitektur på sommersemesteret) . Masterprogrammet "Territorial Development/Spatial Planning" gis på engelsk.

• Høstsemesteret: oktober - januar.
    Vårsemesteret: april - juli.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.