Université Caen Normandie

*Antall plasser

2 + 2

Om studiestedet

Université Caen Normandie ligger ved Normandiekysten i Nord-Frankrike. Caen er en by på rundt 120.000 innbyggere. Universitetet har lange internasjonale tradisjoner, og tilbyr intensive forberedende franskkurs. Kort vei til Paris og Storbritannia gjør Caen til en attraktiv by for nysgjerrige Erasmus-studenter.

• Avtalen gjelder for biologi og matvitenskap. (Bachelor- og masternivå)

*Antall plasser

Biologi: To studenter i opptil  ett år hver

Matvitenskap:  To studenter i ett semester eller en student i opptil ett år

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Fransk, noe på engelsk. Det kreves franskkunnskaper på minimum B1-nivå (anbefales B2) og engelskkunnskaper på minimum B2-nivå.

• Høstsemester: September - begynnelsen av januar.

Vårsemester: Februar - juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Utvekslingsstudenter kan søke på studentbolig.