École Supérieure d'Agriculture d'Angers

Avtaletype

Antall plasser

Om studiestedet

Angers er en grønn by langs elven Maine med ca. 156.000 innbyggere. Byen er en attraktiv studentby som tilrettelegger for en god kombinasjon mellom studier, kultur- og naturopplevelser. Angers er en aktiv by med gode kontakter innen internasjonalt næringsliv, og École Supérieure d'Agriculture er en grande école som tilbyr fag innen landbruk.

• Avtalen gjelder for agricultural sciences, biologi, matvitenskap og miljøfag (bachelor, master, PhD)

Lengde på opphold

1-2 semester

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Fransk og engelsk. Det tilbys et vårsemester med emner på engelsk på bachelornivå innen planteproduksjon og et vårsemester på bachelornivå innen Local Food Products. For studier på fransk må man ha tilsvarende B1 i fransk. Det kreves engelsk tilsvarende B2.

• Høstsemesteret: September-desember.
    Vårsemesteret: Januar-mai.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.