Istanbul Technical University

Antall plasser*

3 + 3 + 2 +2

Om studiestedet

Istanbul er en stor by som strekker seg over et stort landområde (5343 km2) og er hjem for over 14 millioner innbyggere.

Istanbul University of Technology ble opprinnelig grunnlagt på slutten av 1700-tallet og har lange tradisjoner innen arkitektur- og ingeniørfag.

• Avtalen gjelder landskapsarkitektur, By- og regionplanlegging, økonomi og administrasjon og economics. Erasmusstudenter må ta minst 25 ECTS per semester.

Landskapsarkitektur: tre studenter i ett semester hver (master)

By- og regionplanlegging: tre studenter i ett semester hver (master)

Økonomi og administrasjon/management engineering: To studenter i ett semester hver

Economics: To studenter i ett semester hver (bachelor og master)

• For alle Erasmus+ avtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tyrkisk og engelsk.

• Høstsemesteret: september - januar.
    Vårsemesteret: februar - juni.

• Utvekslingsstudenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved IUT.

• Universitetet tilbyr ikke egne hybler, men henviser til universitetets Erasmus-klubb for tips og råd.

• M-LA

Drawing in Architecture