Her er NMBUs nye strategi

Drone photo of the Tower and Clocktower building
Dronefoto over Tårnbygningen mot Urbygningen.Foto: Tommy Normann / NMBU

NMBU ser på det som en del av sitt samfunnsoppdrag å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Med vår nye strategi intensiverer vi dette arbeidet, sier rektor Curt Rice.

1. 27. oktober ble NMBUs nye strategi vedtatt. Strategien gjelder for perioden 2023 – 2030.

– Nå har vi fått på plass en strategi som skal peke ut retningen NMBU skal gå i de neste syv årene. Det er spennende, og jeg er veldig stolt av resultatet, sier rektor Curt Rice.

Se rektor presentere strategien i filmen under:

Bærekraft i alt vi gjør

Strategien har fire satsingsområder: Livslang læring, felles forskningsinnsats, innovasjon og nyskaping og vårt NMBU. Dette er viktige områder for NMBU, der vi har potensial for å bli enda sterkere, mener Rice. Visjonen er "Felles innsats for en bærekraftig framtid".

– I tillegg går bærekraft som en rød – eller skal jeg si grønn – tråd gjennom dokumentet. På NMBU skal hensynet til bærekraft ligge til grunn når vi tar beslutninger. Dette forsikrer at vi også i vår strategi anerkjenner de forpliktelsene vi har til våre studenter og samfunnet for øvrig.

Les hele strategien her: NMBUs strategi 2023-2030 | NMBU

Fortsetter det gode arbeidet

Strategien er et resultat av en omfattende prosess som startet i desember i fjor. Siden da har strategien vært gjennom flere workshops med ansatte på NMBU, den har vært på høring eksternt og internt, og vært tema for en rekke møter i Universitetsstyret og i Universitetets lederteam.

– Da vi begynte dette arbeidet for bortimot et år siden, sa styret at de syntes det var mye bra i nåværende strategi. Det er derfor mye her som er gjenkjennbart fra NMBUs strategi for 2019 – 2023. Dette gir oss kontinuitet, samtidig som vi gjennom denne prosessen har fått anledning til å videreutvikle våre strategiske ambisjoner, sier Rice.