Velkommen som ny student på Bachelor i miljøvitenskap!

Av Cathrine Glosli

Utferd
UtferdFoto: Who Dares

Gratulerer med tilbud om studieplass på bachelorstudiet i miljøvitenskap ved Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning (MINA). Vi er sikre på at du har gjort et godt valg, og at du vil bli fornøyd med det studiet som venter deg.

Ved studiestart får du mange nye inntrykk og mye informasjon på en gang, og det er mye nytt å forholde seg til. Nye studiekamerater og lærere, egen hybel, nytt lokalmiljø, større faglige krav, mer ansvar, større frihet og nye fritidsaktiviteter for å nevne noe.

Vi ved MINA vil gjerne gjøre vårt for å bidra til at denne første, spennende tiden på NMBU oppleves som både hyggelig og informativ - både fysisk og digitalt.

Bli kjent med oss!

For å gjøre deg kjent med fakultetet arrangerer MINA en velkomstsamling for alle våre nye bachelorstudenter.

Tid: Mandag 15. august 2022, kl. 12:15 - 15:00.

Møtested: Rom S123 på Sørhellinga (Link til Mazemap)

TidTema (med forbehold om eventuelle endringer)
12:15-13:00

Velkommen til NMBU og bachelor i miljøvitenskap (B-MILJØ)
v/ Åsgeir Almås og Vegard Martinsen.

Nåværende studenter forteller om sine erfaringer med å studere ved fakultetet.

13:00-13:15Pause
13:15-13:30Studierådgiver Marte Lise Lægreid kommer innom og presenterer seg.
13:30-14:00Motivasjonsforedrag v/ Åsgeir Almås.
14:00-15:00

Vi går ned til Jordfagbygningen (link til Mazemap). Lunsj serveres ved Jordfagbygningen.

Presentasjon av MINAsfæren, linjeforening for MILJØ studenter.

NB! Det er obligatorisk oppmøte fra første dag og vi setter pris på om du sier ifra til studierådgiverne dersom du av en eller annen grunn er forhindret fra å møte. Dersom du ikke møter og ikke gir beskjed regner vi med at du sier ifra deg plassen på studiet.

Oppstart av studier

Tirsdag 16. august starter undervisningen med forelesninger i emnet MILJØ100 - Energi, miljø og naturressurser. Slik ser foreløpig timeplan for undervisning i augustblokka ut. Mange av aktivtetene i august vil foregår utendørs, så gode sko og turtøy/regntøy er viktig!

Spørsmål?

Har du spørsmål knyttet til studiestart eller andre studierelaterte spørsmål, kan du gjerne kontakte MINAs studieveileder Marte Lise Lægreid, studieveileder-mina@nmbu.no.

Det er også mulig å kontakte fakultetets ekspedisjon på telefon: 67 23 18 00. De har oversikt over hvem som er til stede og som kan hjelpe deg.

Vi ønsker deg med dette velkommen til minnerike år som student ved NMBU! Det skal ikke mangle på faglige utfordringer eller sosiale utfoldelsesmuligheter.