LinkedIn-ekspert Christoffer Bertilsson holdt en fire timers workshop på hvordan NMBU kan effektivisere sin profilering på LinkedIn. Dette var viktig informasjon for alumniprosjektet som snart skal velge digital plattform for nettverket.
Christoffer avlivet flere myter om LinkedIn på workshopen 24. januar. Istedenfor å tenke profilering gjennom firmaside, råder han NMBU til å bygge opp rundt personlige profiler. Det er i de personlige profilene kraften til LinkedIn ligger.
Antall reaksjoner innlegget ditt får den første timen vil avgjøre hvor mange i nettverket ditt du når. Et av Christoffers mange råd var å gå sammen i en Teams-gruppe og informere de andre når man planlegger å poste et innlegg. På denne måten kan alle medlemmer i gruppen bidra til å løfte innlegget, slik at det når ut til flest mulig. Vil du vite mer om bruk av LinkedIn og hva Christoffer rådet oss til? Ta kontakt med alumni@nmbu.no.
Tilstede på workshopen var fire medlemmer av prosjektgruppa (Næringslivsutvalget, studieveileder LANDSAM, førsteamanuensis Naturbasert Reiseliv og prosjektleder), en representant fra SEVU, en fra Veterinærhøgskolen, en fra Kommunikasjonsavdelingen, to fra Handelshøyskolen og kommunikasjonsrådgivere på MINA, LANDSAM og KBM/REALTEK.