Ny student knyttet til prosjektet

Prosjektet ønsker NMBU-student Remi André W. Henriksen velkommen. Han skal være tilknyttet prosjektet i skoleåret 2014/2015 mens han gjør en oppgave med temaene storfekjøtt, næringsinnhold og forbrukerkunnskap.

Helsemyndighetene mener vi bør begrense spising av rødt kjøtt. Men forskningen gir usikre svar. Foto: Shutterstock

Henriksen skal bygge videre på kunnskapen om norsk storfekjøtt som foreløpig har kommet frem i prosjektet, hovedsakelig i den delen av prosjektet som tar for seg næringsstoffinnholdet i norsk storfekjøtt (AP 2.1).  I tillegg vil han gjøre en forbrukerundersøkelse for å kartlegge norske forbrukeres kunnskap om ulike temaer som kjøttkvalitet fra ulike regioner, næringsinnhold i kjøtt samt kostråd / forbruk.

Oppgaven vil være en 30 studiepoengs-oppgave, som vil utgjøre en mellomting mellom en bachelor og en masteroppgave, og inngå i Henriksens bachelorgrad. Oppgaven vil i sin helhet bli skrevet og levert i vårsemesteret 2015.