Datavitenskap har de mest fornøyde studentene

Av Johanne Høie Kolås

Fornøyde studenter på femårig master i datavitenskap
Fornøyde studenter på femårig master i datavitenskapFoto: Mikkel Moe, Tekna Magasinet

Hvorfor er studentene på femårig master i datavitenskap så fornøyde? Små klasser, godt samhold på linja, flinke forelesere og et praktisk innrettet studieprogram med mulighet for tidlig spesialisering mot mange ulike fagretninger, mener tre av våre studenter.

I år er det andre gang femårig master i datavitenskap ved NMBU er på topp i kategorien Informasjons- og datateknologi siden studiet ble opprettet i 2018. Totalt for alle 99 masterprogrammene innen teknologi og naturvitenskap er programmet rangert som nummer to. Tekna Magasinet har intervjuet våre studenter Martine Olsen, Marisha Gnanaseelan og Karin Mollatt om studiet. Les intervjuet om femårig master i datavitenskap her.