UMBs forskningsfond

Av Cathrine Glosli

Det lyses ut inntil 200 000 kroner som stipendmidler til reiser og forskning for masterstudenter og doktorgradsstudenter ved NMBU. Det deles ut midler til fagområdene skogfag og landbruksvitenskapelig forskning og undervisning.

UMBs forskningsfond er opprettet etter sammenslåing av en rekke stiftelser knyttet til tidligere Norges landbrukshøyskole. Fordeling av støttemidler til sluttmottakere og fagområder skal ivareta de opprinnelige fondsoppretteres hensikter og faglige interessefelt. Høyeste tildelingsbeløp vil være 30 000 kroner.

Det deles ut midler til fagområdene skogfag og landbruksvitenskapelig forskning og undervisning. Les mer og se statuttene her.