Myhrwolds fond

Av Cathrine Glosli

Skogfagsstudenter kan søke om inntil 25 000,- fra Myhrwolds fond til studiereiser, forskning, o.l.

Fra minnefondets utlysningstekst:
"Til minde om professor A.K. Myhrwold og hustru vil det hvert andet år, første gang den 1. marts 1965 være at uddele en legatportion oprindelig stor indtil kr. 9.000,-, i 1993 forhøjet til kr. 25.000,- til en skogbrukskandidat, enten til studier som stipendiat ved skogbruksavdelignen på Norges Landbrukshjøyskole i Aas, vollebækk, Norge, videnskabelig skogbruksforskning eller til studerejser. Legatportionen uddeles ved høyskolens årsfest og efter indstilling af skolens lærerråd. Protionen kan højst 2 gange tildeles samme person."

Søknadsinfo:
Søknadsfrist er 1. oktober annet hvert år (ulike årstall). Søknaden sendes via Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning ved administrasjonssjef (karen.dagny.evjen.johnsen@nmbu.no) og må være fakultetet i hende innen 15. september.

Søknad skal inneholde:
-          en kort beskrivelse av utdanningen
-          kandidatens CV
-          opplysninger om hvor langt i utdannelsen kandidaten er kommet
-          hva stipendet skal brukes til og et enkelt budsjett

Dette fondet er styrt fra Danmark og inngår ikke i NMBUs forskningsfond. Fondets hjemmeside:

Fakta

Skogfagsstudent Birgit Hagalid fikk i 2015 støtte fra Myhrwolds fond til en studiereise til Canada.

Les mer om hennes tur her.