YARA-stipendet

Av Cathrine Glosli

Stipendets formål er å fremme rekruttering til fagfeltet plantevitenskap og relaterte fagområder ved NMBU. Det gis inntil fire stipender på maks 50 000 kroner pr. år.

Stipendet skal tildeles studenter som arbeider med sin mastergrad innen plantevitenskap, eller tilgrensende fagområder som f.eks bruk av planter som fôr. Yaras stipend skal stimulere FOU som bidrar til å styrke en bærekraftig norsk matproduksjon og heve kvaliteten på norsk mat. Styret kan tildele inntil 4 stipender på maks. 50 000 kroner til hver student for å fremme studentens masteroppgave. Målgruppen for stipendet er studenter som er i ferd med å velge tema for sin masteroppgave (4. studieår).

Stipendet tildeles av et eget styre og ordningen koordineres ved Institutt for plantevitenskap. Ta kontakt med studieveileder-ipv@nmbu.no for mer informasjon.