Naturforvaltning: Norges beste masterprogram for biologiske fag!

Av Cathrine Glosli

Tina Forsnes skrev masteroppgave om lappugle. Bildet er fra hennes feltarbeid.
Tina Forsnes skrev masteroppgave om lappugle. Bildet er fra hennes feltarbeid. Foto: Cathrine Sussane Torjussen

Studiebarometeret.no har kåret Naturforvaltning ved NMBU til 2018-årets beste masterprogram innen biologiske fag!

NMBUs tradisjonsrike masterprogram i naturforvaltning topper lista. Se hele i artikkelen Mastervinneren biologiske fag i Tekna-magasinet.

Naturforvaltning er programmet for alle som er oppttatt av miljø- og natur. Utdanningen gir kompetanse innen natur- og samfunnsfag, og evnen til å kombinere disse.

– Dette er nøkkelen for å kunne arbeide med vår tids miljøspørsmål, sier Tone Birkemoe, professor i entomologi og leder for studieprogrammet.

Hun og Espen Arestøl, studieveileder er superfornøyde og er sitert i artikkelen:

De glade ansvarlige for masterprogrammet 'Naturforvaltning': Professor Tone Birkmo og studieveileder Espen Arestøl Foto: Håkon Sparre

– Når vi som undervisere klarer å motivere studentene til å arbeide med faget blir resultatene gode og vi kan sende ut faglig sterke, nysgjerrige og motiverte kandidater til arbeidslivet. Det er slik vi vil ha det.

Fakta

Studiebarometeret.no er en nettportal som viser studentenes oppfatninger om studiekvalitet i studieprogrammer ved norske høyskoler og universiteter. Data i studiebarometeret.no bygger på en nasjonal spørreundersøkelse, Studiebarometeret fra NOKUT. Undersøkelsen foretas årlig blant 2. års og 5. års studenter.

Les mer om master i naturforvaltning her.