Europa møtes i Oslo for å diskutere fremtidens skogbruk

Av Cathrine Glosli

Trær kommuniserer også
Trær kommuniserer ogsåFoto: Håkon Sparre

Torsdag den 5. oktober arrangerer MINA og NIBIO, i samarbeid med EFI - European Forest Institute, en internasjonal konferanse om fremtidens skogbruk. Vi tilbyr et spennende program med flere av Norges og Europas ledende bedrifter.

Hvor er fremtida for den europeiske skogsektoren? Hva slags teknologier og produkter er i ferd med å utkrystallisere seg? EFI - European Forest Institute, i samarbeid med NMBU og NIBIO, inviterer til åpent seminar for alle som er interessert i skog, skogforvaltning og tre-baserte produkter.

Tema for seminaret er "Emerging forest-based solutions and their implications for forest management".

Vi tilbyr et spennende program med flere av Norges og Europas ledende bedrifter. Fra nanoteknologi og menneskelige deler av cellulose, til grønne kjemikalier og trebygninger i klimasmarte byer. Alle seminarets deltakere er også invitert av ordføreren til en mottakel-se på Oslo Rådhus på ettermiddagen i anledning byens tildeling av ‘European Forest City’ for 2017. Det blir rikelig anledning til å knytte kontakter med interessenter og beslutnings-takere i inn- og utland.

Velkommen!

Dato: Torsdag den 5. oktober, 2017
Tid: 09.00-19.00 (inkludert mottakelse)
Sted: Scandic Holmenkollen Park (seminar) og Oslo Rådhus (mottakelse)