Lyser ut 100 000 NOK til studentaktiviteter

Studenter som jobber sammen i en workshop i regi av Urban Lab
Studenter som jobber sammen i en workshop i regi av Urban LabFoto: Anne Guro Røsæg/Urban Lab (NMBU)

SITRAP inviterer NMBU-studenter til å søke om inntil kr 50 000 til faglige aktiviteter og initiativ som går utover den ordinære undervisningen.

Ditt tiltak må være knyttet til fagområdet romlig planlegging. Hvert semester deles det ut totalt kr 100 000, med en maksimal støtte på kr 50 000 per prosjekt. Det er ingen begrensninger eller føringer for hvilke typer prosjekter som kan få støtte, men vi lister likevel et par eksempler til inspirasjon:

• Video/podcast-produksjon
  • Utvikling av en forretningsidé eller produktutvikling.
  • Lage et faglig arrangement
  • Deltagelse på sommerskole, kurs og konferanser
  • Studiereiser
  • Innkjøp av verktøy, utstyr og programvare

Målet med utlysningen er å støtte innovativ og studentaktiv læring, øke studentengasjementet og utforske nye læringsmetoder og pensum.

Søknadsfristen for Vår 2023 er 10. april 2023, kl 23:59

Alle studenter ved NMBU kan søke

Søkere kan være enkeltstudenter, studentgrupper, linjeforeninger eller andre studentorganisasjoner. Deltagere i prosjektene kan være studenter ved alle NMBUs studieretninger. Men prosjektleder må være student ved en av følgende studieretninger:

• By- og regionplanlegging
  • Eiendom
  • Eiendomsutvikling
  • Landskapsarkitektur
  • Landskapsingeniør
  • Landscape Architecture for Global Sustainability

SITRAP vil vurdere søknadene ut fra prosjektenes faglige relevans for studieprogrammene over. Se også avsnittet om Vurderingskriterier for tildeling. Utover dette settes ingen begrensninger eller føringer for hvilke typer prosjekter som kan få støtte.

Søknadsprosessen

Søknadsprosessen består av to deler:

1) Utfylling av skjema

For å søke om støtte fra SITRAP, må dere fylle ut et skjema med informasjon om prosjektet dere ønsker å gjennomføre. Skjemaet skal inneholde en beskrivelse av hva prosjektet går ut på, hvilken faglig relevans det har for studieprogrammene , hvem som vil være aktive i prosjektet eller få nytte av det, og deres personlige motivasjon for å gjennomføre prosjektet.

Åpne søknadskjema (word)

Utfylt søknadsskjema lastes opp via nettskjema. Gå til opplasting via nettskjema

2) Pitch for juryen

Etter at skjemaet er innsendt, vil dere bli invitert å holde en tre minutters pitch av prosjektet for SITRAPs jury. Her får dere muligheten til å forklare hvorfor deres prosjekt er verdifullt og bør motta støtte.

Vurderingskriterier for tildeling

1) Prosjektenes faglige relevans for studiene:

Støtten vil bli tildelt prosjekter som har en direkte relasjon til studieprogrammene landskapsarkitektur, by- og regionplanlegging, eiendom og eiendomsutvikling. Juryen vil vurdere hvor godt prosjektet kobler seg til de involverte studentenes utdanning  , og hvor mye det bidrar til å utvide studentenes faglige kompetanse.

2) Søkernes personlige motivasjon

Juryen vil vurdere søkernes engasjement og interesse for å gjennomføre prosjektet, og i hvilken grad motivasjonen henger sammen det prosjektets faglige relevans.

3) Prosjektets gjennomførbarhet:

Juryen vil vurdere hvor realistisk det er at prosjektet blir gjennomført er med de involverte studentene, og eventuelt ansatte, innenfor budsjetter og tidsplanen for gjennomføring. Juryen vil også vektlegge hvorvidt gjennomføring av prosjektet er avhengig av støtten.

Juryen Vår 2023

Juryen som vurderer søknadene er satt sammen av SITRAP og består av:

• Einar Hegstad / Eiendom og juss
  • Frode Degvold / Landskapsarkitektur
  • Kristine Lien Skog / By- og regionsplanlegging
  • Nils Sanne / Institutt for innovasjon og entrepenørskap
  • Kristoffer Pinheiro (sekretær) / Student

Rapporteringskrav

Prosjekter som mottar støtte forplikter seg til å rapportere om sitt læringsutbytte og erfaringer i etterkant av gjennomført prosjekt. Rapporteringen vil skje gjennom:

• En offentlig presentasjon sammen med de andre prosjektene som har mottatt støtte.
  • En kort skriftlig rapport basert på en predefinert mal.

Viktige datoer Vår 2023

• Søknadsfrist: 10 april 2023
  • Pitch av søknader: 11. april 2023
  • Tildeling av støtte 12. april 2023