Nytt fysisk og nettbasert møtested for politisk økologi er lansert

I det nye nettforumet kan du følge med på alt som skjer på NMBU innen fagområdet politisk økologi - som handler om koblingen mellom politikk og miljø.Foto: Political Ecology Forum

Forskerne bak forumet Political Ecology Forum har denne uken lansert en nettside som skal være et møtested for studenter og akademikere som er interessert i den politiske siden av miljø- og utviklingsspørsmål.

— Dette er et initiativ fra Noragric og Fakultet for landskap og samfunn, men folk fra andre fakulteter som kan ha interesse av koblingen mellom politikk og miljø er mer enn velkomne til å følge og delta i forumet, sier Tor A. Benjaminsen som sammen med kollegene Melanie Sommerville og Noé Mendoza driver nettstedet.

Forumet organiserer blant annet seminarer, boklanseringer, PHD-kurs og debattarrangementer. Nettsiden vil bli brukt til å fremme og formidle disse aktivitetene, i tillegg til forskning og publikasjoner om tematikk knyttet til en bred tilnærming til makt- og miljøspørsmål.

Målet med forumet er å:

• fremme samfunnsvitenskap og tverrfaglige forskningsmiljøer på NMBU
  • styrke NMBUs synlighet nasjonalt og internasjonalt som et sted for kritisk forskning på miljøspørsmål
  • legge til rette for dialog om miljøspørsmål på tvers av disipliner og perspektiver

Besøk nettsiden Political Ecology Forum