Verdens vanndag ved NMBU

Av Jayne P Lambrou

World Water Day animation starring the hummingbird!
World Water Day animation starring the hummingbird!Foto: UN-Water

Lurer du på hva som nevnes som vannrelaterte utfordringer i Klimapanelets siste rapport? Og hvordan det står til med den nasjonale vannforvaltningen i Norge, spesielt den skjulte grunnvannsressursen? Bli med NMBUs pop-up event for Verdens vanndag, onsdag 22. mars, kl. 12-13 ved Universitetsbiblioteket.

Verdens vanndag arrangeres i regi av FN over hele verden den 22. mars for å sette søkelys på vannrelaterte samfunnsutfordringer.

Dette markerer vi med en kort pop-up event på NMBU!

Det blir anledning til å kommentere og reise andre vannrelaterte tema fra ditt fagfelt – kom gjerne og del!

Ta med matpakken din til Universitetsbiblioteket (Veterinærbygget) – vi holder på fra kl. 1200- 1300.

Arrangementet inneholder en visning av den korte animasjonsfilmen for Verdens vanndag 2023 med kolibrien i hovedrollen!

Innledere er Helen Kristine French ved Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning og Gunnhild Storbekkrønning Solli ved Fakultet for landskap og samfunn.