Gjesteforelesning om "Positive Impact" ved Jan Johansson fra Palladium

Av Kateryna Krutskykh

Jan Johansson fra Palladium holder gjesteforelesning om "Positive Impact" og bedriftens samfunnsansvar, fredag 22. mars, kl. 13.15-14.15.

Jan Johansson er invitert som gjesteforeleser i emnet AOS237 Foretaksstrategi, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Forelesningen finner sted i T401 (Tårnbygning), kl. 13.15.

Palladium jobber med regjeringer, bedrifter og investorer for å løse verdens mest presserende utfordringer.

Jan Johansson er regiondirektør i Nordic Palladium. Johansson har utdanning fra Chalmers tekniska högskola i Göteborg. Han har tidligere arbeidet i lederstillinger i ELOPAK og SKF Group. I de senere årene har han arbeidet i en rekke prosjekter med fokus på å skape sosiale, miljømessige og økonomiske verdier innenfor ulike økosystemer.

Jan Johansson skal snakke rundt temaet "Bedriftens samfunnsansvar (BSA) i dag og i fremtiden":
• En ny tidsalder der sosiale, bærekrafts og økonomiske mål sammenfaller
• Utvikling av bærekraftig arbeid - fra kostnad til forretningsmuligheter
• Fem trinn for å integrere FNs bærekraftige utviklingsmål 2030 i forretningsstrategien

Bakgrunnsstoff:
1. SHARED VALUE - Inclusive Growth: Profitable Strategies for Tackling Poverty and Inequality by Robert S. Kaplan, George Serafeim, and Eduardo Tugendhat, HBR JANUARY–FEBRUARY 2018.

2. "4 steg för att uppnå hållbarhetsåtaganden du gjort", Palladium Group.