Gjesteforelesning med Alexandra Mara Münzer og Kumara Rathnam

Av Kateryna Krutskykh

Alexandra Mara Münzer, administrerende direktør og Kumara Rathnam, spesialist på energimarkeder i Greenfact holder gjesteforelesning 9. mars.

Alexandra Mara Münzer og Kumara Rathnam er invitert som gjesteforelesere i emnet BUS323 Analyser av råvaremarkeder, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Alexandra Mara Münzer og Kumara Rathnam holder gjesteforelesning med tittelen "An introduction to the green certificate market and green ETFs" 9. mars, kl. 10.15 - 12.00, rom U203.

Greenfact gir en smart platform for opprinnelsesgarantier og markeder av fornybar energi. Viktige produkter er sanntids overvåking av markeder, helhetlig politikk og politiske vurderinger, sammen med up-to-date markedsanalyser . Greenfact følger globale hendelser med et unikt fokus på Europa.

Alexandra Mara Münzer er administrerende direktør i Greenfact. Hun begynte å jobbe i Greenfact som analytiker i 2016. Alexandra studerte anvendt fysikk og fikk sin doktorgrad fra det tekniske universitetet i München (Technische Universität München), Tyskland. Ved hjelp av sin bakgrunn analyserer hun grunnleggende i det europeiske markedet for handel med grønne sertifikater.

Kumara Rathnam er en spesialist på energimarkeder i Greenfact.
Han har dobbel mastergrad i Energiøkonomi og Finans fra Norges handelshøyskole (NHH) og Mannheim Business School (Tyskland) og er en Chartered Financial Analyst (CFA) nivå 3 kandidat. Han har mange års erfaring med hele energi verdikjeden.
Kumara jobber for å gi en unik innsikt i det europeiske markedet for handel med grønne sertifikater.