AOS120 Markedsføring
Studiepoeng:5
Ansvarlig fakultet:Handelshøyskolen
Emneansvarlig:Frode Alfnes
Campus / nettbasert:Undervises campus Ås
Undervisningens språk:Norsk
Frekvens:Årlig
Forventet arbeidsmengde:125 timer.
Undervisnings- og vurderingsperiode:Emnet starter i, og har undervisning og vurdering i høstparallellen.
Om dette emnet
Emnet dekker grunnleggende begreper og teorier innen markedsføring, med vekt på forbrukermarkedet.
- Markedsføring, markedsføringsledelse og markedsføringsplanlegging
- Markedsplan, segmentering, relasjoner, produktkonsept
- Pris, markedskommunikasjon og markedsføringsnettverk
- Merker, merkevarearkitektur, merkevarekommunikasjon og merkevareledelse
- Kjøpsprosessen, forbrukerholdninger og kjøpsatferd i bedrifter
- Faktorer som påvirker bedriften, markedskunnskap
Dette lærer du
Etter endt emne skal studenten ha følgende læringsutbytte, inndelt i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten
- har en grunnleggende forståelse av markedsføringsprosessen
- har kjennskap til sentrale konsepter, teorier og metoder innen markedsføring
- er kjent med eksempler på markedsføring i noen bedrifter
Ferdigheter:
Studenten
- kan finne, vurdere og referere til informasjon relevant for markedsføring
- kan presentere dette slik at det belyser grunnleggende problemstillinger innen markedsføring
- kan delta i løsningen av enkle markedsføringsutfordringer i praksis
Generell kompetanse:
Studenten
- kan anvende markedsføringskunnskap og ferdigheter individuelt og i samarbeid med andre
- er i stand til å reflektere og tenke kritisk om grunnleggende markedsføringsspørsmål
Læringsaktiviteter
Pensum
Vurderingsordning, hjelpemiddel og eksamen
Sensorordning
Obligatorisk aktivitet
Undervisningstider
Overlapp
Opptakskrav