Nye spesialiseringer ved Handelshøyskolen

Av Kai Einar Tilley

Foto: Benjamin A. Ward, Benjamin A. Ward

Handelshøyskolen ved NMBU tilbyr i år to nye retninger innen økonomi:  Business analytics og Digital forretningstransformasjon. Begge retningene gir deg de nødvendige verktøyene for å lede en moderne digitalisert virksomhet inn i framtida.

Business analytics
Vår nye spesialisering i Business analytics i masterprogrammet økonomi og administrasjon vil gi deg verktøyene for å lede en moderne digitalisert virksomhet. Det omfatter blant annet maskinlæring, informasjonssystemer, digitale forretningsmodeller og strategier for vekst.

Her kan du lese mer om Business Analytics og opptakskrav til det 2-årige masterprogrammet økonomi og administrasjon.

Digital forretningstransformasjon
Dette er et studium for deg som ønsker å bruke digitalisering som «driver» for innovasjon. Selv de mest moderne bedrifter etterspør innovasjonseksperter som kan maskinlæring og "big data" og samtidig snakker business. Ved Handelshøyskolen kan du lære å utvikle helt nye digitale forretningsmodeller drevet av "big data"-analyser. Studiet er prosjektbasert og forener innovasjon, ledelse, informatikk og datavitenskap. Alle prosjektene gjøres i nært samarbeid med etablerte bedrifter.

Her kan du lese mer om studieretning Digital forretningstransformasjon og opptakskrav til det 2-årige masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon.