Elise Roalkvam

DNV-GL «Jeg har selv vært i både USA, Australia og Svalbard under studiet. På utveksling fikk jeg tatt fag det ikke hadde vært mulig å tatt i Norge, og erfart alle de svært ulike undervisning- og læremetodene

Kan du fortelle litt om din nåværende jobb?

Jeg jobber som miljøkonsulent for Det norske veritas, DNV GL under ”Environmental Technology & Advisory team”.  Jobben min går i stor grad ut på å presisere hvilke utslipp og miljøpåvirkning ulike aktiviteter innenfor olje og gass vil innebære og diskutere hvilke tiltak som kan være aktuelle for å redusere påkjenning på miljø.

Hvorfor valgte du NMBU?

Må innrømme at det var litt tilfeldig, men ble lokket med et godt studentmiljø og en bred ingeniørutdanning som hadde fokus på miljø.

Hvilken nytte har du av utdanningen din i nåværende jobb?

At jeg har bred realfaglig kompetanse hjelper meg å se fra et større perspektiv.

Hva kan du si om studentmiljøet på Ås?

Det er et svært unikt og inkluderende studentmiljø.

Råd til kommende studenter?

Engasjer deg selv i studentmiljøet og utforsk alle mulige kombinasjoner av fag og utveksling. Jeg har selv vært i både USA, Australia og Svalbard under studiet. På utveksling fikk jeg tatt fag det ikke hadde vært mulig å tatt i Norge, og erfart alle de svært ulike undervisning- og læremetodene.

Prøv å ta valgfag som fasinerer deg fremfor hva ”alle andre” mener er lurt å ta for å få jobb. (Jobbintervjuet legger uansett mye vekt på engasjementet du viser og ikke spesifikke fag.)

Ikke planlegg allerede i første klasse alle fag du skal ta. Vær heller åpen for endringer og muligheter.