Åse jobber i konsulentselskapet Rambøll

Det gode studiemiljøet er det Åse Grøttå husker best fra studietiden på NMBU. Hun jobber i dag med arealplanlegging i konsulentselskapet Rambøll.

Kan du fortelle litt om jobben din?

Jeg var ferdig utdannet våren 2018, og arbeider nå i Rambøll. I jobben min får jeg utfordret meg på nye samfunnsaktuelle utfordringer hver eneste dag. Jeg får arbeidet med alt fra overordnet planlegging til mer lokal planlegging, og man får tidlig ansvar. Man har stor frihet noe som gjør at jeg kan forme arbeidshverdagen som man selv vil.

Les også: Eirik jobber med byplanlegging i Nordre Follo kommune

Hvordan benytter du deg av det du lærte i løpet av studietiden?

Masteren i by- og regionplanlegging har gitt meg en godt grunnlag for å forstå komplekse prosesser og grunnleggende prinsipper i planlegging som har vært veldig verdifullt inn i arbeidslivet.

Les mer om studieprogrammet by- og regionplanlegging ved NMBU

Hvilken bakgrunn hadde du før du begynte på masteren?

Jeg startet på en 5-årig master i by- og regionplanlegging i 2013 etter ett friår på folkehøyskole

Les også: Sigrid jobber som by- og regionplanlegger i konsulentfirmaet COWI

Hva husker du best fra studietiden på NMBU?

Det jeg husker best fra min studietid på Ås er definitivt det gode studentmiljøet.