Adgang til bygningene og adgangskort

Av Trine Olstad

Adgangskort
AdgangskortFoto: NMBU

Ved tilsetting og opptak registreres ansatte og studentdata sentralt og den generelle tilgangen til lokaler som er spesifisert blir aktivisert i ansatt-/studentkortet. Det forutsettes at alle ansatte og studenter har med seg adgangskort når de er på campus.

Generell tilgang til bygningen:

Adgangskortet er personlig og det er ikke tillatt å låne det bort eller på annen måte overdra det til andre.

Ansatte og studenter får generelle tilgang til bygninger med undervisning og studierelatert areal på sine adgangskort. Lokalene er åpne for undervisning, studier og sosial aktivitet mellom kl 0600 og 2300.

Generell tilgang gis til følgende bygninger:

• Sørhellinga,
  • TF-kvartalet
  • Bioteknologibygningen
  • Meieribygningen
  • Ur-bygningen
  • Tårnbygningen
  • Husdyrfagbygningen
  • Jordfagsbygningen
  • Hippocampus i Veterinærbygningen
  • Bikuben

Ytterdører

Ytterdører er låst mellom klokken 1545/1500 og 0730 på ukedagene samt i helger og helligdager. Det må da benyttes kort. Bygninger med lite aktivitet er låst hele tiden. Kontaktperson på fakultet/avdeling/senter kan be om endring på dette. Ønskede endringer meldes eia@nmbu.no. I juli samt ukene 31 og 52 er alle ytterdører på campus låst hele døgnet.

Ytterligere tilganger:

Forespørsel om ytterligere tilganger i fakultetet/avdeling/senterets lokaler skal rettes til kontaktpersonen på din ansettelses-/studiested. Kontaktpersonen skal sende godkjent tilgang til eia@nmbu.no med informasjon om navn, kortnummer, tidsrom og hvilke kortlesere vedkommende skal ha tilgang til.

1. Masterplasser som tildeles av fakultet
    Studenter får tildelt plass ved sitt fakultet og fakulteta melder inn til EIA hvem som skal ha tilgang hvor og for hvilke periode.
  2. Rom med mye utstyr; laboratorium og andre spesialrom
    Disse rommene er alltid låste og det er avgrensa hvem som har tilgang. Fakultetet må melde inn til EIA hvem som skal ha tilgang hvor og for hvilke periode.
  3. SKP
    Det er SKP som styrer tilgangen til laboratorium og veksthus. Fakultetet må sikre at de som skal ha tilgang får dette av SKP.
  4. Rom som Fakulteta leier og bruker
    Fakulteta må selv sette opp tilgangsnivå på de lokalene de ønsker å avgrense tilgangen til. Nivået må meldes inn til EIA. Fakultetet må også melde inn til EIA hvem som skal ha tilgang hvor og for hvilke periode.

SKP
Det er SKP som styrer tilgangen til egne laboratorier og veksthus.

Rom som brukes til eksamen
Rom som det skal være eksamen i blir stengt for alle ansatte og studenter etter siste undervisningstime før eksamen.

Nattarbeid:

Nattarbeid er i utgangspunktet forbudt. Det er kun tillatt hvis arbeidets art gjør det nødvendig. Dette må avtales med nærmeste overordnede eller veileder på fakultetet. Se informasjon om nattarbeid i Compendia  ​​​​​​

​​​​​​