Studentverter

Av Benedikte Merete Markussen

Spørsmål
SpørsmålFoto: Pixabay

NMBU har nå fått en god gjeng med flotte studentverter som gleder seg til å møte deg og hjelpe deg med alle dine spørsmål!

Hva er en studentvert?

NMBUs studentverter er studenter som ønsker å hjelpe andre studenter! Som førsteårsstudent er det mange ting å sette seg inn i og dere som begynte høsten 2020 har ikke fått oppleve en normal start på studenttilværelsen. Derfor ønsker Studentvertene å hjelpe akkurat dere!  Du vil snart finne deres arrangementer og tilbud på Facebook og andre sosiale medier og kanskje får du en invitasjon til et digitalt møte som kan være nyttig for deg, så følg med!

Hva skjer fremover?

Vaffeltorsdag!
SiT har lenge hatt tradisjon for å arrangere Vaffeltorsdag for alle studenter i Urbygningen. Før korona inntraff hadde vi gratis vaffel på SiT til alle som ville komme innom å høre på et lite foredrag om et studierelatert tema. I høst ble vaffeltorsdag arrangert digitalt som zoom-møter, med ulike relevante temaer på agendaen, og dette blåser Studentvertene liv i igjen nå! Selve vaffelen må du stå for selv inntil videre.

Fra høsten 2021 satser vi på å kunne starte opp igjen med både fysiske arrangementer og varme ny-stekte vaffeler, samt en prat rundt viktige temaer. Temaet variere fra uke til uke. Det kan være studenthelse, eksamen, hvordan få sommerjobben mm. Husk at ingen spørsmål er "dumme" og at hvis du lurer på det så er det garantert en annen som lurer på det samme!

Forhåpentligvis vil vi snart kunne arrangere fysiske Vaffeltorsdager igjen, men inntil da håper vi dere vil ha glede av de digitale. Har du et tema du synes vi bør ta opp på vaffeltorsdag så send en e-post til sit@nmbu.no

Andre tiltak for NMBU studenter:

SiÅs`Studentmentorer
arrangerer sosiale tiltak!
Følg med på deres Facebook side

Ås kommunes stolpejakt

Sikre siden