Årets studentvalg høst 2018 er i gang

Den  28.11.18 - 03.12.18 kl 1200  gjennomføres høstens Studentvalg. Valgportalen er nå åpen! Det er represetanter til Fakultetsstyret samt Universitetsstyret som skal velges.

Her kan du stemme: https://valg.usit.no/valg/login.do

Gå inn på linken og stem på representanter til fakultetsstyret og universitetsstyret! Du kan lese om kandidatene her: https://www.nmbu.no/…/stu…/dokumenter/sakspapirer/node/36117

Fakultetsstyrevalget:

Det skal velges to faste representanter, en av hvert kjønn, og to vara til hvert fakultet.

Menn velges for et helt år og kvinner for et halvt.

Universitetsstyrevalget

Universitetsstyret er NMBUs øverste beslutningsorgan. To av styremedlemmene i universitetsstyre er studenter. I henhold til regelverk skal begge kjønn være likt representert. Universitetsstyret har 7-8 heldagsmøter pr år samt at det er ønskelig at styremedlemmene fra studentene møter på Toppmøter og nasjonale samlinger i regi av Kollegieforumet. Studenter som ønsker å stille til Universitetsstyret bør ha opparbeidet seg styreerfaring (instituttstyrer, fakultetsstyrer eller tilsvarende) eller utvalgsarbeid på høyere nivå (UFU/USU), men det er ikke et krav.

Universitetsstyret har endret på valgreglementet for NMBU. Endringen innebærer at vi velger studentrepresentantene fra henholdsvis 1. august og 1. januar. I overgangsperioden vil dette medføre at funksjonsperioden forlenges for manlige sittende styremedlem med et halvt år, som da blir sittende til 01.01.2019.

Det skal velges mannlig representant til Universistetsstyret.

Kandidater til Fakultetsstyrevalget:

KBM: