Møte 19. mai 2021

Av Solveig Fossum-Raunehaug

Campus Ås
Campus ÅsFoto: nmbu

Tema for møtet var «Kunnskapsutvikling for innovasjon og verdiskaping»

Formålet med møtet var å utfordre RSA-medlemmene til å gi innspill til innovasjonsarbeid ved NMBU. Rektor Sjur Baardsen ledet møtet og ønsket velkommen. Eksempler på «innovasjon i praksis» ved NMBU ble presentert av to grupper. Gruppene var sammensatt av forskerene, dekanene og RSA-medlemmene og har forberedt seg på «en case» fra egen eller andres forskning / undervisning som er et eksempel på at forskning / undervisning skal være en langsiktig investering i framtidig verdiskaping. Gruppene svarte på følgende spørsmål:

1. Hva skaper innovasjon?
  2. Er det uutnyttet potensial for innovasjon? Hvilket?
  3. Er det noen barrierer som hindrer innovasjon?

Deretter var det paneldebatt med RSA-medlemmene, leder av Studenttingets arbeidsutvalg, Tuva Todnem Lund, og dekan ved Fakultet for landskap og samfunn, Eva Falleth, med tema Kunnskap som former samfunnet: hvordan skal NMBU være et mer åpent universitet. Paneldebatten var ledet av Arne Rørå, styreleder for Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning. Rektor rundet av møtet med oppsummering av de viktigste punktene fra møtet.

Program RSA-møte 19.05.2021

Kontakt: