Grønn uke på NMBU Universitetsbiblioteket

Av Hilde Kristin Langsholt

grønn uke
grønn ukeFoto: NMBU

NMBU Universitetsbiblioteket markerer Grønn uke på NMBU med foredrag og bokbyttemarked. Grønn uke arrangeres på NMBU, Vitenparken og i Ås kommune fra 28.mars- 3. april.

Hele uka kan du delta på Bokbyttemarked på bibliotekene i Veterinærbygningen og på Sørhellinga. Vi har satt opp en grønn bokylle, hvor du kan sette igjen bøker du har lest, og finne deg en bok du gjerne vil lese.

Torsdag 31. mars, kl. 14.30 blir det foredrag om klær og miljø av Ingun Grimstad Klepp, professor i etnologi ved OsloMet. Klepp kommer til Universitetsbiblioteket i Veterinærbygningen for å snakke om bærekraftig klesforbruk. Hvordan kan hver enkelt av oss kan bidra i hverdagen for å spare miljøet?
Det blir også servering av wraps i forkant av foredraget.

Vi har også funnet fram bøker om miljø og bærekraft som du kan låne.

Grønn uke arrangeres av bærekraftskomiteen ved NMBU i samarbeid med Ås kommune og Vitenparken. Her finner du hele programmet.

Velkommen!