ENGEES National School for Water and Environmental Engineering of Strasbourg

Avtaletype

Antall plasser*

Om studiestedet

ENGEES er en offentlig ingeniørskole innen vann, avfall og bærekraftig arealutvikling. Den er involvert i opplæring og forskning til fordel for kampen mot klimaendringer og for beskyttelse av miljøet. ENGEES ligger i Strasbourg, som er møtested for Europaparlamentet, Europarådet og Den europeiske menneskerettsdomstolen, og hovedkvarter for Eurokorpset.

• Avtalen gjelder Vann og miljø og Ind-øk. med retning Vann-og miljøteknikk (masternivå)

To semesterprogram gis på engelsk, Water treatment og Hydrosystems

Lengde på opphold

1-2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og fransk. Man må kunne dokumentere minimum 4 i engelsk og/eller minimum B2 i fransk fra VGS. Det er sterkt anbefalt at man uansett har grunnleggende kunnskaper i fransk.

• Høstsemesteret: september - desember.
    Vårsemesteret: januar - mai.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.