University of Lodz

Antall plasser

2 plasser

Om studiestedet

University of Lodz ble etablert i 1945 og har lenge vært et av de største og mest populære universitetene i Polen. På campus er det om lag 38.000 studenter. Universitetet ligger veldig sentralt i byen Lodz (uttales woudsj). Lodz ligger i hjertet av Polen og er bare 125 km fra Warszawa - Polens hovedstad. Lodz er den tredje største byen i Polen.

• Avtalen gjelder for samfunnsøkonomi og økonomi og administrasjon. Avtalen er åpen for bachelor- og masterstudenter. Emner kan tas fra Faculty of Management og Faculty of Economics and Sociology.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

Antall plasser

To plasser innen økonomi og adminisjtrasjon og to plasser innen samfunnsøkonomi per år.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Polsk og engelsk.

• Høstsemesteret: oktober - midten av februar.
    Vårsemesteret: slutten av februar - juli.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.