Warsaw University of Life Sciences

Antall plasser*

3 plasser

Om studiestedet

Warszawa er hovedstaden i Polen og landets største by med 1.720.000 innbyggere. Byen er et populært studiested for polske og internasjonale studenter, og huser så mye som 66 institusjoner for høyere utdannelse. Warsaw University of Life Sciences er den eldste landbrukshøgskolen i Polen, og skolens historie strekker seg helt tilbake til 1816. Universitetet består av 11 fakulteter og rundt 25 000 studenter.

Warsaw University of Life Sciences er sammen med NMBU en del av ELLS - Euroleague for Life Sciences

• Avtalen gjelder for landbruk, miljø og økonomi (kun masternivå).

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Polsk og engelsk (alle kurs som tilbys til internasjonale studenter).

• Høstsemesteret: oktober-februar.
    Vårsemesteret: februar-juni.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• ECTS

• Universitetet tilbyr hybelgaranti til ERASMUS-studenter. Se mer informasjon på hjemmesiden (kun på polsk).