Aachen University (RWTH)

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Aachen University RWTH (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule) er en tysk ledende forskning- og utdanningsinstitusjon innen ingeniørvitenskap. Universitetet ligger i sentrum av Aachen, en by på grensen mot Belgia og Nederland med ca. 260.000 innbyggere. Med 30.000 studenter og en beliggenhet i hjertet av Europa kan RWTH by på et spennende og internasjonalt miljø.

• Avtalen gjelder for ingeniørfag kun ved Faculty of Civil Engineering, som hovedsaklig tilbyr emner innenfor bygg. Både bachelor og master.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk og engelsk.

Tar du emner på tysk må du dokumentere B1-nivå i tysk i CEFR (Common European Framework of Reference).
    Tar du bare emner på engelsk må du dokumentere engelsk:

- B1-nivå i CEFR (Common European Framework of Reference)

• Høstsemester: Oktober til februar.

Vårsemester: April-juli

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

MF

Life Cycle Assessment - Consolidation