Sandra Borch deltar på immatrikuleringen ved NMBU

Av Per Christian Langset

Statsråd Sandra Borch
Forsknings- og høyere utdanningsminister Sandra Borch deltar på årets immatrikulering ved NMBU.Foto: NTB Kommunikasjon/Statsministerens kontor

NMBU feirer våre nye studenter og ønsker velkommen til høytidelig markering av studiestart 18. august.

Immatrikulering ved NMBU er en tradisjonsrik begivenhet. Alle er velkomne til å overvære denne formelle mottakelsen av våre nye studenter på Storeplenen foran Urbygningen på campus. Dessuten er det meldt fint vær.

KL. 12.30  Åsblæst’n spiller studenter ned på Storplenen

Kl. 13.00  Seremonien starter

• NMBU-fanfare
  • Prosesjon.
  • Velkommen
  • Musikalske innslag

Kl. 13.15   Taler og hilsener til studentene ved:

• Studentleder Wilhelm Anthun
  • Rektor Siri Fjellheim
  • Statsråd Sandra Borch
  • Inspirasjonsforedrag ved psykolog Peder Kjøs

Kl. 13.50   Roseseremoni

KL. 14.10  Musikalsk innslag ved Pikekoret Ivar

Kl. 14.15   Tale ved internasjonal student Rosemary Aghedo.

Kl. 14.20  Avslutning

---------------------------------------------------------------

NMBU is celebrating our new students and welcoming them to the formal inauguration of the start of their studies. Research and higher education minister Sandra Borch will participate in the event.

The matriculation at NMBU is a traditional event. Everyone is welcome to witness this formal reception of our new students on the Great Lawn on campus 18th of August at 1. p.m.