Universität Heidelberg

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Universität Heidelberg ligger i den tyske delstaten Baden-Württemberg ved elven Neckars. Byen har rundt 150.000 innbyggere. Heidelberg Universität er en av Europas eldste universiteter, og er fortsatt en av Tysklands ledende utdanningsinstitusjoner. Byen har et godt og internasjonalt studentmiljø, og én av fem innbyggere går på universitetet. Heidelbergs rike historie og vakre beliggenhet gjør byen til et av Tysklands mest populære reisemål.

• Avtalen er med Institutt für Angewandte Matematik (IAM) ved Heidelberg Universität, og gjelder for studenter innen Miljøfysikk og Data Science.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk, og endel på engelsk på masternivå

• Høstsemesteret: oktober-  februar.
    Vårsemesteret: april- juli/august.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-MF

Umweltsphysik