Christian-Albrechts-Universität zu Kiel

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Kiel er en havneby nord i Tyskland med ca. 250.000 innbyggere. Byen var lenge vertsby for den tyske hovedmarinebasen, og vårt gamle og anerkjente avtaleuniversitetet har sterk tilknytning til maritime emner. Christian-Albrechts-Universität zu Kiel ble grunnlagt i 1665, har over 22 000 studenter og er stolte over sitt pulserende campusliv og havet som kun er en 20 minutters gåtur unna.

• Avtalen gjelder økonomifag.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk og engelsk.

• Høstsemesteret: oktober - februar.
    Vårsemesteret: april - mars.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Emner: Economics

Emner: Business administration

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt