University of Alicante

Antall plasser*

6 plasser

Om studiestedet

University of Alicante ligger i en av de raskest voksende byene i Spania, med en økonomi hovedsakelig basert på turisme og vinproduksjon. Gjennom flere år har byen vært blant nordmenns favorittdestinasjoner, og flere skandinaver er delvis eller helt fastboende. University of Alicante ble etablert i 1979 og har en campus med 32.000 studenter. Rundt 4.000 studenter er internasjonale. Universitetet er opptatt av høy kvalitet på sine studieprogram.

• Avtalen gjelder natural sciences og økonomi/administrasjon (kun bachelornivå).

Natural sciences: 4 plasser i ett semester hver. Merk at det ikke er mulig å ta emner utenfor (Natural) Sciences og at det er begrenset med emner.

Økonomi og administrasjon: To plasser i ett semester hver.

Lengde på opphold

1 - 2 semestere.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og spansk. Alicante krever B2 i engelskkunnskaper. Det kan dokumenteres med minimum 4 i engelsk fra VGS. Universitetet tilbyr 5 ECTS spanskkurs for utvekslingsstudenter.

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Januar til juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt