AgroParis Tech

Antall plasser*

3 plasser

Om studiestedet

AgroParisTech er del av Paris Institute of Technology (ParisTech) og ligger i Frankrikes hovedstad. Paris huser kjente attraksjoner som Eiffeltårnet, Notre-Dame og Sacré Coeur og har en befolkning på omlag 10 millioner. AgroParisTech, med ca. 2000 studenter, er fakultetet for Life Sciences, matteknologi og miljøvitenskap. Denne grande école består av fem institutter med campus på ni ulike steder i Paris.

• Avtalen gjelder for Agriculture, Food Technology, Life Sciences og Environment (master og siste året bachelor). Man må ha fullført minimum to år før man kan søke seg til AgroParis Tech.

Lengde på opphold

1 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Fransk, men tilbyr sommerkurs undervist på engelsk. Man må dokumentere minimum B1 (helst B2) i fransk for å kunne bli nominert.

• Høstsemester: September til desember

Vårsemester: Januar til mai

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt: