Centrale Nantes

Antall plasser*

3 plasser

Om studiestedet

Centrale Nantes er en høyt rangert ingeniørskole (Grandes Ecoles d'ingenieurs) grunnlagt i 1919. Skolen har ca 2000 studenter, hvor av 43% av disse er internasjonale.

• Avtalen gjelder for ingeniørfag på masternivå (passer for flere av ingeniørstudiene) Merk at man må følge et fast program, dvs at man kan ikke velge emner fritt.

Engelske masterprogram:

Marine Technology (M-TECH)

Mechanical Engineering (M-ENG)

Control and Robotics (CORO)

Civil Engineering (C-ENG)

City and Urban Environments (U-ENV)

Industrial Engineering (I-ENG)

Informasjon om programmene

Tre studenter i opptil ett år hver, alternativt seks studenter i ett semester hver

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og fransk. Utvekslingsstudenter må dokumentere fransk tilsvarende B1-nivå for å følge program på fransk, og tilsvarende B1  i engelsk for å følge program på engelsk (minimum 4 i engelsk fra VGS) .

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Februar til juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.