Aix Marseille Universite

Antall plasser*

3 plasser

Om studiestedet

Aix Marseille Universite (AMU) er et av Frankrikes yngste universitet. Det er også det største fransktalende universitetet med 72 000 studenter. Med mildt klima, dynamisk studentmiljø, stort idrettstilbud og ikke minst rik gastronomi har Marseille mye å by på.

• Avtalen gjelder radioøkologi og environmental sciences (masternivå). Man må velge emner fra Faculty of Earth Sciences. 3 plasser i opptil ett år hver.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Fransk. Man må kunne dokumentere fransk tilsvarende B1-nivå (minimum 4 i fransk ll fra VGS) og engelsk tilsvarende B1-nivå.

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Februar til juni

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Utvekslingsstudenter kan søke på studentbolig.

• Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

Droit de l'environnement et ERC

Ecologie urbaine

Gestion de la biodiv aux diff. échelles du territoire