L'INSTITUT AGRO

Antall plasser*

5 + 2 + 2

Om studiestedet

L'Institut Agro er en sammenslåing av tre institusjoner: Montpellier, Dijon og Rennes-Angers. De er en ledende institusjon innenfor matvitenskap, landbruk og miljø.

L'Institut Agro er sammen med NMBU en del av ELLS - Euroleague for Life Sciences

• Avtalen gjelder for Agriculture Sciences, Agriculture Economics, Landskapsarkitektur, By-og regionplanlegging, plantevitenskap, matvitenskap, agroøkologi (masternivå)

NB! Man må spesifisere hvilken campus man ønsker å søke til:

Institut Agro Dijon - agricultural science, agricultural socio-economics, food science, plant science

Institut Agro Montpellier - agricultural science, agricultural socio-economics, food science, plant science, rural development, Viticulture and Oneology

Institut Agro Rennes-Angers - agricultural science, agricultural socio-economics, food science, plant science, landscape engineering (Angers), rural development (Angers)

Landbruk: 5 studenter i ett semester

Landskapsarkitektur/By-reg: 2 studenter i ett semester

Matvitenskap: 2 studenter i ett semester

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Fransk (krever B1/B2 avhengig av emne) og engelsk (krever B2).

• Høstsemesteret: September-desember.
    Vårsemesteret: Januar-mai.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Emner på engelsk

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-BYREG

Ingénierie et Végétal